K@N UYKUSU
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Değişen Marka Yönetimi Stratejileri

Aşağa gitmek

Değişen Marka Yönetimi Stratejileri Empty Değişen Marka Yönetimi Stratejileri

Mesaj  17_uA_Alihan Cuma Ekim 17, 2008 5:52 pm

Futbolda başarıyı paraya dönüştürmek pazarlama işidir. G.Saray, UEFA Kupası'nı ve Süper Kupa'yı aldığında dünyanın dört bir yanında tanınıyordu. Buna karşın elde edilen gelir çok az oluyordu. Ancak geride kalan yıllar bu konuda önemli bir yol alındığını gösteriyor. Özellikle F.Bahçe derbisinden sonra harekete geçen G.Saray Yönetimi'nin bu kez başarıya hazırlıklı olduğu gözleniyor. Ekonomik sıkıntı içindeki kulüp böylece biraz olsun nefes alacak. G.Saray birçok kalemde gelirlerini katladı. Şüphesiz G.Saray markasının eski değerine ulaşması her şeyden önemli. Bunun için ilk olarak yeniden Avrupa'daki başarıların yinelenmesi gerekiyor. G.Saray'ın 17. kez şampiyonluk tacını taktığı sezonda elde ettiği bu başarıya, hazırlıklı olunması önemli bir ayrıntı olarak dikkat çekiyor. İşte G.Saray'ın kasasını dolduran gelirler...

Store Satışları:

Şampiyon olduktan hemen sonra satılan forma sayısı 10 bin. Dikkat çeken diğer bir nokta ise yeni formaların temmuz ayı beklenmeden satışa çıkarılmasıydı. G.Saray Yönetimi, 1.5 ay önce şampiyonluk hazırlığını yaptı. Mayıs ayı için 100 bin forma siparişi verildi. F.Bahçe maçından sonra 120 bin parça tişört ve atkı satıldı. Store yetkileri, "Gelirlerimizle kulübe 1-2 yıldız futbolcu kazandırabilecek durumdayız" diyor.

DVD'ler Hazır:

Şampiyonluğun öyküsünün hazırlandığı DVD'ler birkaç gün içinde satışa çıkarılıyor. Geçtiğimiz yıllarda elde edilen şampiyonluktan ancak 1-2 ay sonra bu iş yapılıyordu.

Sponsorlar Gelirleri

En önemli gelirlerden biri de sponsorlardan sağlanacak. Kulübün düzenleyeceği etkinlikler sponsor desteğiyle sağlanacak. Bu kapsamda ilk olarak G.Saray Adası'nda taraftara açık bir parti düzenlendi. Sırada ise balo var.

http://www.webaslan.com dan alıntıdır.


Özellikle UEFA ve SÜPER KUPA yı aldığımızdan sonra kötü yönetilen marka değeri ve pazarlama stratejileri Her Galatasaraylı gibi canımı sıkmıştı.
Böyle büyük başarıların iyi yönlendirilmesi sonucu oluşacak maddi ve manevi güçten yoksun kalmıştık . Avrupayı aşan bu podyumda elde ettiğimiz başarılarımız uzakdoğu ve arap ülkelerinde bile ses getirmişken, üstüne bir tuğla bile koyulmadan kendi haline bırakılmasının hata olduğu yeni anlaşılmış ki bu işler Yiğit Şardan gibi reklam ve marka yönetimi konusunda uzman bir kişiye teslim edilmiş...
Şimdiden Yiğit Şardan ve yeni Yönetim Kurulumuza Teşekkür Ederiz !

Nice başarılarımızın daha iyi taçlandırılması dileğiyle !

17_uA_Alihan
üye
üye

Erkek Mesaj Sayısı : 42
Nerden : Ocakbaşı
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz